0,00 zł
Darmowa dostawa dla wszystkich zamówień powyżej 300 zł
I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Królewska Spiżarnia, działającego pod adresem www.krolewskaspizarnia.pl
- Właścicielem Sklepu jest Królewska Spiżarnia Wrocław Mikowski Spółka Komandytowa z siedzibą pod adresem: ul. Świeradowska 70, stoisko 8-10, 50-559 Wrocław wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8992954823 (dalej „Sprzedawca”).
- Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: ul. Świeradowska 70, stoisko 8-10, 50-559 Wrocław
Adres e-mail: kontakt@krolewskaspizarnia.pl
Numer telefonu: 575 943 239 (godziny obsługi telefonicznej klientów – w zakładce Kontakt).
Punkt kontaktowy do komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych: kontakt@krolewskaspizarnia.pl. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
II. Wymagania techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
- dostępu do sieci Internet;
- aktywnego adresu e-mail.
III. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
- Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności.
IV. Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
- Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”),, uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
- bez rejestracji;
- z założeniem konta w Sklepie.
W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
- Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wykonania umowy i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.
- Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Szczegóły udostępniania przez Sprzedawcę usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
- Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: kontakt@krolewskaspizarnia.pl
- Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
– złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
– akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy. - Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
- Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
- Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”),, uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
V. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
- Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta.
- Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
- Sklep oferuje następujące metody płatności:
– szybki przelew elektroniczny / BLIK / płatność tzw. wirtualnym portfelem – za pośrednictwem platformy płatniczej: Przelewy24
– płatność kartą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic
– za pobraniem (przesyłka pobraniowa)
– płatność gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym w punkcie stacjonarnym Sklepu - W przypadku wyboru płatności poprzez Przelewy24, podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami i kartami płatniczymi jest PayPro SA.
VI. Dostawa towarów
- Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
– za pośrednictwem firmy kurierskiej
– odbiór osobisty w siedzibie firmy
– poprzez dowóz do klienta przez pracownika (opcja możliwa w podane dni) - Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
- Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 1 dni roboczych, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji zamówienia”.
- Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
- Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
VII. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
– w formie elektronicznej na adres: kontakt@krolewskaspizarnia.pl lub
– w formie pisemnej na adres: ul. Świeradowska 70 stoisko 8-10, 50-559 Wrocław - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego pod linkiem : , przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy ul. Świeradowska 70 stoisko 8-10, 50-559 Wrocław
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
– ceny Towaru;
– kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie. - Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
- Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
VIII. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
a. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
b. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
c. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
IX. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towarów zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
– w formie elektronicznej na adres: kontakt@krolewskaspizarnia.pl
– lub w formie pisemnej na adres: ul. Świeradowska 70 stoisko 8-10, 50-559 Wrocław - Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W powyższym celu można:
– zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
– skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
– skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj,
– zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. - Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
X. Opinie o produktach
- W sklepie istnieje możliwość dodania przez klienta opinii o produkcie (dalej „Opine”.
- Funkcjonalność ta jest dostępna tylko jeżeli klient jest zarejestrowanym użytkownikiem sklepu oraz zakupił dany produkt.
- Opinie dodawane przez klienta powinny być legalne w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz zgodne z dobrymi obyczajami, co oznacza, że nie można zamieszczać Opinii:
– charakterze bezprawnym;
– sprzecznych z dobrymi obyczajami, a w szczególności: zawierających treści obraźliwe, pornograficzne, obrażające uczucia religijne, wzywające do nienawiści rasowej, etnicznej wyznaniowej;
– naruszających praw innych osób, w tym w szczególności majątkowych i osobistych praw autorskich oraz prawa do prywatności;
– zawierających treści lub elementy graficzne o charakterze komercyjnym, reklamowym, dotyczące produktów innych niż oferowany w sklepie. - W przypadku zablokowania lub usunięcia Opinii, Sprzedawca poinformuje o tym klienta, podając uzasadnienie. W takim przypadku klient może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w punkcie X. 6 Regulaminu.
- Odwołania od decyzji dotyczących Opinii (dalej “Odwołanie”) mogą być składane:
– w formie elektronicznej na adres: kontakt@krolewskaspizarnia.pl
– lub w formie pisemnej na adres: ul. Świeradowska 70, stoisko 8-10, 50-559 Wrocław
– Sprzedawca w formie elektronicznej niezwłocznie potwierdzi otrzymanie Odwołania (jeżeli osoba składająca Odwołanie udostępniła Sprzedawcy adres e-mail). Sprzedawca rozpatrzy Odwołanie w takiej formie, w jakiej zostało ono złożone (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania Odwołania. - Każda osoba odwiedzająca Sklep ma możliwość złożenia Sprzedawcy zawiadomienia (dalej “Zawiadomienie”), jeśli uważa, że w Sklepie w ramach Opinii zamieszczono nielegalną treść nielegalną w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub sprzeczną z Regulaminem. Zawiadomienia powinny być składane w formie elektronicznej na adres: kontakt@krolewskaspizarnia.pl.
- Sprzedawca w formie elektronicznej niezwłocznie potwierdzi otrzymanie Zawiadomienia. Sprzedawca rozpatrzy Zawiadomienie w terminie 14 dni od jego otrzymania, podając uzasadnienie. Od decyzji Sprzedawcy rozpatrującej Zawiadomienie osoba, która je złożyła, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w punkcie X. 6 Regulaminu.
- W przypadku niezadowolenia ze sposobu rozstrzygnięcia przez Sprzedawcę Odwołania, osoba składająca Odwołanie ma możliwość skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, o których mowa w akcie o usługach cyfrowych (DSA).
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Opinie zamieszczane w Sklepie przez klientów, pod warunkiem, że:
– nie posiada wiedzy o tym, iż Opinia jest nielegalną treścią;
– niezwłocznie podejmuje odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość, w szczególności Sprzedawca niezwłocznie rozpatruje Zawiadomienia.
XI. Postanowienia końcowe
- Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
- Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2024